21 Temmuz 2013 Pazar

AÇLIK OYUNLARI

 PUAN: 9/10

 KİTABIN KONUSU
  Capitol şehrinden yönetilen Panem ulusuna ait 12 bölge vardır ve Capitol üstünlüğünü hatırlatmak adına her sene bu alt bölgelerden 12-18 yaşları arasında her bölgeden 1 kız 1 erkek olacak şekilde, sonunda tek kişinin hayatta kalabileceği Açlık Oyunları için oyuncular seçilir. Annesi ve kızkardeşiyle yaşayan Katniss, 12 yaşındaki kardeşi Oyunlar için seçilince onun yerini almak için gönüllü olur ve kendi için hayatta kalma mücadelesini başlatmış olur.

 NEREDEN ESTİ?
  Lise yurdundaki oda arkadaşım tavsiye üzerine kitabı okuyup bana herşeyi heyecanla anlatmasına rağmen pek dinlemediğimi farketmiş olacak ki kitabı okumam için beni sıkı sıkıya tembihlemişti. Kitapları okuduğumu göremeden mezun olduk maalesef. Kendisi bu yazımı okuyorsa derin bir "Ohh.." çekebilir. Eh, birkaç yıl gecikmeli de olsa tüm seriyi okuyabildim. Şimdi kitabı anlatırkenki heyecanını daha iyi anlıyorum.

5 YORUM
1-Öncelikle kitabın konusunun birçok farklı kaynaktan esinlenerek yazılmasını eleştirenler var. Ama benim bu olumsuz eleştirilere pek katıldığım söylenemez. Hem eğer böyle bir değerlendirme yapacaksak birçok kitap ve filmi "vasat" kategorisine koymamız gerekecektir(bkz. Avatar).  Hiç istemesek de daha önce seyrettiğimiz filmler ve okuduğumuz kitaplar bilinçaltımızda yer edinip farkında olmadan yeni kurguladığımız bir eserin parçası olabilir. O yüzden hikaye ve kurgusu iyi olduğu için Açlık Oyunları'nda  ben bu faktörü pek önemsemedim. Size de aynısını öneririm.

2-Kitapta her bölümün 13 sayfa gibi kısa periyotlardan oluşturulması ve her bölümün sonunun okuru fena halde merakta bırakması çok iyi olmuş. Hem uzun sayfalarla okur kitaptan soğutulmamış olmuş hem de ilerleyen bölümlerin de böyle zirvede biteceğinin garantisiyle, okuyanlar yeni bir bölüme başlamaya üşenmiyorlar. Bunun kötü tarafıysa "Bu gece 1 bölümünü okuyup yatayım" diyip de sabaha doğru o 1 bölümün 11 bölüme nasıl çıktığını bile farkedememek oldu.

3-Haraç sistemi çok iyi düşünülmüş; 12 yaşından itibaren isminin yazılma miktarının her geçen yıl artması ve erzak karşılığı isminin daha fazla yazılmasını kabul etmek. Bunun yanında Oyunlar'ı bir cezadan ziyade kazanan için ödül olarak gören  ve olimpiyat havasında bunlara hazırlanan mıntıkaların olması da olayları daha da korkunçlaştırmış.

4-Oyunlar çok iyi düşünülmüş. Tüm mekan son teknolojiyle donatılmış ve kumandanın başındaki adamlar kafalarına göre doğa olayları yaratıp oyuncuları istedikleri gibi yönlendirebiliyorlar. "Tek başıma saklanıp herkes öldükten sonra çıkarım" gibi zekice teorilerim suya düşmüş oldu böylece.(Kumandanın başındakiler bir şey yapmadan bekleyenleri pek sevmiyorlar.)

5-Capitol şehri ile mıntıkaların yaşam standartları arasındaki uçurum oldukça fazla. Capitol şehrinden ve orada yaşayanlardan nefret ediyorsunuz; ama durup bakınca kendi yaşantınızın Capitol şehrindekilerle bu kadar benzer olması("moda" adı altında aşırı lüks tüketim, israf, alt kesimin yardım çağrılarına kulak tıkama, bencil düşüncenin baskınlığı)  sizi ürkütüyor. İşallah yakında bizde de Açlık Oyunları yapılmaya başlanmaz. Gerçi ben 18 yaşımı doldurdum, gençler düşünsün artık.(bkz. bencil düşünce)

Açlık Oyunları (2012)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin