11 Eylül 2013 Çarşamba

LABİRENT SAVAŞI

PUAN: 7/10

KİTABIN KONUSU
Luke, canavar ordusuyla Melez Kampına saldırı hazırlığındadır. Bu saldırı planını keşfeden kahramanlar içinse tek seçenek vardır: Saldırıdan önce Luke ve canavar ordusunu engellemek. Artık, yeraltında uzanan Labirent'te ölümüne bir arayış başlar. Ancak Labirent'in canlı olup yer değiştirmesi ve içinde barındırdığı ölümcül yaratıklar işleri daha da zorlaştıracaktır.

NEREDEN ESTİ?

  Lisedeyken yurttan oda arkadaşım "Şimşek Hırsızı" isminde bir filme gittiğini ve çok eğlendiğini söyledi; karakterlerin konuşmaları falan çok eğlenceliymiş. Ben de o aralar sinemaya gidemeyeceğim için biraz kıskandım. Ama sonra "Şimşek Hırsızı" gibi orijinal bir fikrin sinema sektöründen çıkması ihtimalinin düşük olduğunu düşünüp google'a girdim. Düşündüğümde haklı çıkmıştım; Şimşek Hırsızı Rick Riordan isimli yazarın 5 kitaplık Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ilk kitabıymış. Hemen gidip arkadaşıma gösterdim tabii. Uyarlama filmlerin kitapla aynı kaliteyi yakalama ihtimalinin 1000'de bir ihtimal olduğunu o da bildiğinden hemen "Keşke önce kitabını okusaydım!" diyerekten sızlanmaya başladı. Tabi benim kıskançlığımın yerini bir rahatlama, üstünlük duygusu aldı. Çünkü ben filmin getirdiği herhangi bir eksi ve spoiler olmadan, güzel bir seri olduğundan emin olarak tüm seriyi alıp okuyacaktım. Ama gelgelelim elde fazla para olmayınca tüm seriyi ancak 3 yıl sonra kitap fuarındaki adamlara zorla indirim yaptırarak alabildim. Seriyi tamamlamak geç ve güç olsa da kitaplıkta seriyi her gördüğümde bu anım aklıma gelir ve gereksiz bir kibir kaplar içimi. Bu arada seri hala devam ediyor. Diğer kitaplar da bir 3 sene sonraya elime geçer artık :)
 
5 YORUM
1-Öncelikle, bu kitabın benim için çok ayrı bir yeri var. "Nereden esti?" bölümünde bu seriyi nasıl keşfettiğimi yazmıştım. Bu seriyi keşfettikten bir süre sonra bir sahafta bu kitabın çok kaliteli bir 2. eline rastladım ve 7 TL'ye aldım. (Tabii seriyi tamamlamam 3 yılımı aldı, o ayrı mesele) Şu sıralar 100'ü aşkın kitabımın olduğu kitaplığımda o zamanlar 10 tane kitabım bile yoktu. Uzun süre kitap alamamıştım ve sürekli elimdeki kitaplara bakıyordum. O zamanlar Harry Potter dışında en değerli kitabımdı bu kitap. Ve arada sayfalarını karıştırıp, tüm seriyi alacağım günü hayal ediyordum.(Emrah filmlerinin senaryosuna bağlıyorum iyice, o yüzden konuyu kapatıyorum yavaşça) Sonunda seriyi okumaya başladım ve şimdi bu kitaptaydım. Ne kadar bazı yönlerini eleştirsem de, bir kitabın-serinin- böyle bir anısı olunca insan kolay kolay etkisini yok sayamıyor.

2-Kitaba gelirsek... Kitaptaki "labirent" temasını çok beğendim. Labirentte en umulmadık ve ilginç yerlere çıkıyorlar sürekli ve bir sonraki durağı, karşılaşacakları "şey"leri merak etmeden duramıyorsunuz. Bu da heyecanınızı sürekli zirvede tutuyor.

3-Kitabın başı ve ortası arasında bir ara o kadar çok insan ve mitolojik canavar ismi geçmeye başladı ki kafam allak bullak oldu. Olaylardan tamamen kopuyordum neredeyse. Neyse ki sonradan, daha az isim geçmeye ve olaylar aydınlanmaya başladı. (Önceki kitapları okuyalı çok olmadı ama eski karakterlerin, canavarların ismi geçtiğinde hatırlamakta çok zorlanıyorum, hatta bazen hiç hatırlayamıyorum)

4-Kitabın sonu çok zirvede bitmemiş aslında, normal bir sondu. Finalden önceki kitap olduğu için böyle bir yol seçilmiş olunabilir tabii. Final için birçok sorunun cevabının açıklanacağının ipucu veriliyor aslında bu kitapta. Geriye bir tek son kitabı okuyup seriyi tamamlamak kalıyor.

5-Son olarak, kitapla biraz alakalı bir filmden bahsetmek istiyorum: Pan'ın Labirenti...




  Filmin afişini verdim sadece, biraz araştırınca daha iyi bilgi edinebilirsiniz. Bu kitapta da sürekli Pan ve labirent konuları geçtiği için bu film de ilginizi çekebilir. Ya da çekmez :) (Ama uyarayım, aşırı şiddet içerikli sahneler var. O yüzden yaşınız küçükse hiç tavsiye etmiyorum)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin