26 Şubat 2014 Çarşamba

Şahane Hatalar

PUAN: 5/10

KİTABIN KONUSU
 Baş karakteri yerine geçtiğimiz bu kitapta ilk bölümü okuyup; üniversiteye gitmekle, dünyayı gezmek arasında bir tercih yapıyoruz önce. Daha sonra her bölümde bunun gibi 2 seçenek arasından birine karar verip, o seçeneğimizin hikayesinin anlatıldığı bölüme geçiyoruz. Hikayemizin sonunu, kendi verdiğimiz kararlarla belirliyoruz.

      NEREDEN ESTİ?
  İlkokulun başındayken, sınıf kitaplığımızdan buna benzer bir çocuk kitabı alıp okumaya başlamıştım. O zamanlar kitap okumakla fazla alakam olmamasıyla birlikte, üstüne bir de böyle çoktan seçmeli-bölüm atlamalı bir kitaba başlayınca, kafamın karıştığını bahane edip, kitabı okumaktan vazgeçmiştim. Daha sonra bu kitap aklıma takılmıştı ve okumak istemiştim; ama öyle bir kitap bulamamıştım. "Şahane Hatalar" kitabından da birkaç yıldır haberim vardı, kitabı halk kütüphanesinde ilk kez görünce hemen, büyük bir merakla alıp okumaya başladım ben de.

   5 YORUM
1-Kitaba başlar başlamaz bir hayal kırıklığı yaşadığımı söyleyebilirim. Çünkü yerine geçeceğim baş karakter, liseden yeni mezun olmuş genç bir "kız"dı. Böyle olunca da kitap boyunca verilen kararlar ve hikayeler feminen ağırlıklı gerçekleşmek zorunda kaldı ve bu yüzden kendimi pek kitaba veremedim açıkçası.

2-Hayatımda en hızlı okuyup bitirdiğim kitap bu oldu. Çünkü atlanılan bölümlerin arası, okudukça, daha da açılmaya başladı ve ortalama 4-5 sayfalık olan bölümler de bir çırpıda bitti. Fazla hızlı okumayan biri olarak söyleyebilirim ki, herkes bu kitabı(daha doğrusu; kitap boyunca sürecek tek bir hikayeyi) ortalama maksimum 20-25 dakikada bitirebilir.

3-Kitabın ilerleme sistemi bana bir süre sonra çok monoton gelmeye başladı. Bölümü okuyup, karşına çıkan  2 tercihten birini seçip, sürekli ilerlemeye devam ediyorsun. Belki bazı bölümlerde 2'den fazla tercih konulabilir veya geriye dönüş şeklinde tercihler eklenebilir ve birkaç hikaye, ortak bölümleri paylaşabilirdi.(Son dediğim birkaç bölümde vardı; ama pek zekice bağlandığı söylenemezdi)

4-Hikaye çeşitliliğinin fazlalığı beni gerçekten şaşırttı. Tüm kitap boyunca çok fazla ve birbirinden farklı, orijinal hikayeler yer alıyordu. Bölümlerin sonunda seçimimi yaparken, neredeyse hiçbir zaman neyle karşılaşabileceğimi kestiremedim ve olabilecekler hakkındaki tahminlerimin çoğu yanlış çıktı. Bu da kitabın en sevdiğim yanı oldu gerçekten.

5- 

    -Tüm yorumları baştan okumak istiyorsanız 1. yoruma geçiniz.
    -Başka yorum okumak istemiyorsanız bir sonraki yazıya geçiniz.
    -5. yorumu okumak istiyorsanız... buraya kadar okuduklarınız zaten 5. yorumdu :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin