12 Nisan 2015 Pazar

ALASKA'NIN PEŞİNDE

PUAN: 8.5/10

KİTABIN KONUSU
               -Kapaktan alıntıdır.-
Miles Halter, ünlülerin son sözlerine bayılan, sıradan bir gençtir. Evindeki güvenli hayata katlanamadığından François Rabelais'nin ölmeden hemen önce "Büyük Belki" olarak betimlediği bilinmezin ne olduğunu bulabilmek için yatılı okula yazılır. Onu Culver Creek Lisesi'nde, aralarında Alaska Young da olmak üzere pek çok şey beklemektedir. Zeki, komik, son derece seksi ama bir o kadar perişan halde olan Alaska, Miles'ı kendi labirentine sürükleyecek ve "Büyük Belki" arayışında ona yol gösterecektir.

NEREDEN ESTİ?
Yazarın 4 kitabını birden kitapyurdu'nun indiiirimiyle almıştım (Bakınız) ve ilk olarak Aynı Yıldızın Altında kitabını okuyup aşırı derecede beğenmiştim. Siyah kapaklar daha çok hoşuma gittiği için, John Green serime bu kitapla devam ettim:)

5 YORUM
1-Son zamanlarda okuduğum birkaç genç-yetişkin kitabından sonra bu kitabı okumak, CW dizilerinden sonra HBO dizilerine başlamak gibi oldu benim için:)

2-Artık neredeyse her genç-yetişkin kitabı tüm erkek karakterler kaslı ve havalı, kızlar da güzel ve kültürlü olmak zorundaymış gibi bir bakış açısıyla yazılıyor. Halbuki insanın fiziksel ve duygusal olarak en çetrefilli ergenlik yıllarına denk gelen lise yıllarında gerçekte nasıl olabileceklerini görmezden gelerek, kusursuz bir dünya yaratıp okurların gözünü boyamaktan öteye gidemiyor yazarlar. Ama John Green'in bu kitabında tam tersine baş erkek karakter 16 yaşında "cılız" biri olabiliyor, onun en yakın arkadaşı da 1,5 metre boyunda bodur biri olabiliyor ve esas kızımızın ağzı tüm erkeklerden bozuk olabiliyor. Tüm bunlar, onları daha sığ veya haklarında bir kitap yazılamayacak kadar değersiz yapmıyor.

3-Bu kitabı bahsettiğim diğer kitaplardan ayıran bir husus da sadece aşk meselesi üzerine kurulmaması. Tamam, belki diğer kitaplardan bile fazla aşk konusu üzerinde durabiliyor bazen kitap ama tüm bunların altında -anlamak isteyenler için- çok daha felsefik meselelere değinebiliyor. Aynı değinme yazarın "Aynı Yıldızın Altında" kitabında da vardı ve okuduktan sonra hayata bakış açımı değiştirmişti. Bu kitapta da aynı şekilde bakış açımı değiştirmese de (çünkü bu defa yazarla aynı fikirdeydim), hakkında ufkumu genişleten bir konu üzerinde durulmuştu.

4-Kitap bir lisenin yurdunda geçiyor ve ben de 4 yıl yurtta kalmıştım lisedeyken. O nedenle tüm o yurt hayatı (eşek şakaları, zulalar, gizli mekanlar, yurt arkadaşlıkları) bana oldukça tanıdık geldi ve hoşuma gitti.

5-Son olarak:
"Bu labirentten nasıl çıkacağız?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin