6 Mayıs 2015 Çarşamba

Çocukluğumun Kayıp Filmi Kitap Uyarlaması Çıktı!

  Yıllar önce, ben küçükken, Kanal D şimdiki gibi her saniye dizi vermek yerine, hafta sonları sabahları ve öğlenleri çocuklara yönelik filmler yayınlardı. Bunlardan birini yarısından sonra yakalayıp izlemeye başladığımda yerimden bile kalkamayacak kadar beğendiğimi hatırlıyorum. Filmde 5-6 çocuk biraraya gelip, evlerinin satılmasını önlemek için bir hazinenin peşine düşüyorlardı. Filmi çok beğenmiştim, bazı haftasonları zap yaparken Kanal D'ye denk geldiğimde ara sıra hala aklıma geliyordu hatta. Ama zaman içinde unutmaya başladım bu filmi. Ta ki geçen gün John Green'in paylaştığı şu vlog'a denk gelene kadar:
  Video kısaca John Green'in "Kağıttan Kentler" kitabının film uyarlamasının kitaba bağlı kalıp kalmamasından ve kitapların film uyarlamalarından bahsediyor. John Green, kitap uyarlamalarının başarılı olması için kitaba birebir bağlı olmasına gerek olmadığına benzer bir şeyler diyor ve örnek olarak Steven Spielberg'in 1985'te yazdığı "The Goonies" kitabından ve kitaba pek bağlı kalmasa da çok iyi bir film olan aynı isimli film uyarlamasından bahsediyor.
 
  Videoda filmin afişini görür görmez bu filmin, benim yıllar önce bir haftasonu sabahı Kanal D'de izlediğim o film olduğunu anladım hemen. John Green filmin konusundan da kısaca bahsedince kesinlikle emin oldum ve internetten hemen "edindim" filmi.
Türkiye'de "Define Adası" gibi klişe bir isimle yayınlanmış olsa da, gerçekten de hatırladığımdan bile harika bir filmdi:) Sırf nostalji olduğu için değil hem de; gerçekten kaliteli bir filmdi. Size de mutlaka izlemenizi tavsiye ederim:)




                                                             -SON-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin